söndag 13 oktober 2013

VILKEN INREDNINGSSTIL ÄR DU..?







Photo: The Selby



Jag tycker det är skitsvårt rent ut sagt att bestämma mig för en stil här hemma. Jag älskar olika stilar och ändrar mig vecka till vecka. Ena dagen vill jag ha allt i vitt med poppiga accentfärger, förra hösten ville jag ha en känsla av naturen och just nu vill jag ha mycket färg på allt och mörka toner. Mitt hem känns väldigt mycket som jag just nu, spretigt, ovisst och obestämt.

Kanske har jag gått och blivit hemmablind?
Det kanske är så, när man ser samma saker dag ut och dag in, att man tillslut inte att ser skogen för alla träden. Dessutom gör alla bloggar, instagramkonton och inredningsmagazin inte saken bättre, konstant inspiration från vackra hem, tjusiga stilleben och saker som bara kungen har råd med. Då sitter jag där och suckar och undrar om jag kan snickra ihop något själv som blir minst lika bra. Givetvis inser jag, när jag köpt alla saker jag behöver till mitt projekt, att det inte kommer funka, det går inte att snickra ihop en egen Taraxacum-lampa, DET GÅR INTE! (i de lägen skulle jag ha lyssnat på min pojkvän, har har näsa för när jag tar vatten över huvudet)

Men egentligen är det ett riktigt skitproblem, om det ens kan kallas för ett problem. Jag har det riktigt bra och här ser inte ut som en gravt förvirrad tant har inrett, bara en tant som inte kan bestämma sig och det är helt klart det bättre alternativet. Dessutom får vi ändå aldrig se ett "vanligt" hem i något inredningsmagazin, någon inredningsblogg eller något inredningsinstagramskonto, vi får ju bara se de mest spektakulära bilderna med 220 omstylingar och 511 omfotograferingar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar