onsdag 20 november 2013

SKRIVBORDSLAMPAN





Från vänster 1. Artilleriet     2. Ilva     3. Bolia    4. Artilleriet    5. IKEA    6. Artilleriet


För ett tag sedan fick jag en förfrågan om snygga skrivbordslampor, kan lova att jag fick ta en rejäl funderare. Personligen är jag sämst på att sitt vid skrivbordet, under hela min studietid har sängen och soffan fungerat varit mitt skrivbord, jag är förmodligen för rastlös för att sitta i skrivbordet och ha väggen som utsikt. Med det sagt har skrivbordslampan inte varit något jag lagt särskilt mycket tid och fundering på. 

Men jag kikade runt och kan rekommendera er att gå in och kolla Artilleriet, de har sjukligt många bra och snygga lampor, annars är IKEA alltid ett bra alternativ och Bolias kopparlampa är to die for så kika in där med. Tips kan ju vara att inte tänka så traditionellt, det måste inte vara en lampa som står på bordet, det går lika bra att hänga upp två pendel-lampor ovanför skrivbordet eller ta en vägglampa som hänger ut lite - också väldigt snyggt och i många utförande på Artilleriet.

Men om jag skulle välja en skrivbordslampa skulle det förmodligen bli lampan längst uppe till vänster från Artilleriet, i mässing så klart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar