onsdag 4 december 2013

HOW TO MAKE A COMBO











I senaste numret av Elle Interiör, eller Elle Decoration som de ska byta namn till, kan man läsa om den galet fantastiska Malen Birger. Jädrar vilken driven kvinna, precis sådär galet drivande och framgångsrik hoppas jag också på att bli! 
Hur som helst så blev jag väldigt imponerad av hennes hem och hennes egen stil, jag blir egentligen alltid väldigt imponerad av människor som är så fruktansvärt duktiga på att skapa en helhet i sitt hem oavsett stil. Det är faktiskt svårare än man kan tro, speciellt om man inte har gränslöst mycket pengar och kan köpa vad som helst, exempelvis allt på Svenskt Tenn... Men det är samtidigt då som kreativiteten lockas fram, i alla fall för mig, för kan man inte gå och köpa det där marmorbordet för 8 000 kr så får man väl göra ett själv. 
Men Malene visar på kreativitet oavsett mängd pengar och jag är, i vilket fall som helst, förbaskat impad av helheten och den röda tråden som pulserar genom hennes hem rum efter rum. Även om det blir lite mycket svart, vitt och naturfärgat för min smak så hyllar jag hennes sätt att kombinera en svanen-fåtölj med ett retro glasbord med en Beni matta och en toppmodern golvlampa i något kromat metall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar