måndag 6 januari 2014

YES PLEASE, MORE FROM THE 1970´S







Inte bara efter att ha sett filmen American Hustle och Rush är jag numera helt såld på 70-talets lyxiga stil. Jag tänker på kvinnor med långt vågigt hår med tjusiga hattar med alldeles för urringade klänningar och härligt utsvängda byxor som andas Guccis rtw 2011 och inte alls på hippies i färgerna brunt, rött och orange. Jag tänker på möbler i sammet med detaljer i mässing och blank silvrig metall som osar lyx och inger en tung och gedigen känsla.

Tyvärr är den här sortens möbler ganska svåra att fynda just nu om ni frågar mig. Visst går de säkert att lägga beslag på, på Bukowskis eller liknande ställen men priserna är inte alltid så fördelaktiga. Blockets guldkorn består mest i pinnstolar, slagbord och hurtsar med marmorskivor, jag vill ha 70-tal, nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar