lördag 15 februari 2014

LIGHTBOX - DIY






Äntligen är den klar och upphängd, min egna lightbox. 

How to do it:
Allt som behövs är några plankor till ramen, jag köpte en list och sågade i delar. Bakstycket är en masonitskiva som jag faktiskt sågade till för hand men det kan de göra på byggvaruhuset om man vill ha extra fina kanter. Ramen och bakstycket sprayade jag i färgen Lychee från Montana Gold. Sedan köpte jag en plexiglasskiva i måtten 50*75 cm och så köpte jag dekorplast som jag skar ut bokstäverna ur (använde datorutskrivna bokstäver som mall) och till sist köpte jag en led-ljusslinga i 4 delar. LED-ljusen är köpta på IKEA, sprayfärgen hittar ni på nätet eller en butik med konstnärsmaterial (Drewex i Malmö för min del) och resten av materialet har jag köpt på Bauhaus för en billig peng.

Idag måste jag få gratulera svenskorna till stafettguldet, fy fasen vilken insats Kalla gjorde idag, tog igen 25 sek och tog gud, jag är rörd ända in i märgen och en bättre start på lördagen får man leta efter!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar