måndag 31 mars 2014

MAKEOVER








Pic: Marie Olsson Nylander & min Instagram (fridiani)




Husdrömmar har gått på SVT och jag missade avsnittet med Marie Olsson Nylander, en stor favorit, som jag såg på playen i förra veckan. Sedan dess har jag bara velat ändra om allt här hemma och det kan man väl säga att jag faktiskt har gjort. Efter sjukt mycket letande på Blocket insåg jag att utbudet är delvis begränsat nere i Skåne så jag började leta på danska motsvarigheten istället. Jag kan bara säga att det är så värt en biltur över till Danmark, de har så mycket roligare saker på sitt "Blocket". Hur som helst var jag på jakt efter en skinnsoffa (den ovan) som jag hittade på Lauritz, orkade inte vänta på budgivning eller bli besviken om den skulle gå för högt upp i pris så jag hittade en liknande i Danmark. Känns väldigt inte mig med en skinnsoffa men för 300 ddk var det värt att prova, så nu står den här hemma även om den är något sliten men patina kan vara helt rätt i rätt sammanhang. Dessutom lyckades jag övertala min sambo om ett nytt soffbord så nu har vi ett i mässing och rökfärgat glas. Jag utgick lite från Maries bilder som inspiration och nu står resten av möblemanget här hemma på tur för att bytas ut/uppdateras. Jag ska dessutom måla om vårt skåp, det blir lite för mörkt här hemma annars, frågan är bara vilken färg..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar