torsdag 24 april 2014

DIY - PINK CABINET









Nu är jag tillbaka efter lite påsklov och vilket påsklovsväder vi har haft, alldeles underbart! Jag råkade passa på att fylla år dessutom så det blev lite firande i form av stor fest i liten lägenhet tillsammans med mina två andra kamrater som också fyllt år i april. Hur som helst fick vi, eller gjorde jag det efterlängtade ballong-taket, ni vet ett sånt som man set i filmer men aldrig tar orken att fixa själv. Men nu var det dags för vår tur!
Ja det är mycket rosa nu, förutom ballongerna blev mitt skåp rosa men även lite peach och vitt. Jag fick överraskande nog positiv respons från flera håll, jag trodde folk skulle tro att jag hade blivit galen :)
Jag är mycket nöjd i alla fall och det är min sambo dessutom - som absolut inte ville ha rosa!



DIY, how to: Ja först och främst gäller det att få tag i ett schysst skåp från exempelvis blocket, sedan gäller det att ta bort all färg om det finns på (vilket det gjorde på mit skåp). Var smarta och köp ett skåp med så lite dekor som möjligt så ni slipper stå och skrapa i hundra år. Sedan är det där med rätt verktyg verkligen viktigt, ni ska köpa en färgskrapa - inte en ungshällsskrapa, inte att rekommendera. Till färg köpte jag fyra olika färger och bara gick loss. Svårare än så är det inte :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar